Banery reklamowe jako narzędzie do promocji
6 grudnia, 2021
Skuteczność prowadzonych działań promocyjnych uzależniona jest m.in. od rodzaju stosowanych narzędzi. Do najczęściej wykorzystywanych form reklamy zaliczyć należy rozdawanie ulotek oraz wieszanie banerów reklamowych w widocznych miejscach. Odpowiednio dobrana forma i treść przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności marki i uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Czym są banery reklamowe
Forma reklamy wykonana na tkaninie, płótnie lub innym materiale nazywana jest banerem reklamowym. Jego podstawowym zadaniem jest informowanie i zachęcenie potencjalnych odbiorów do skorzystania z określonych produktów lub usług. Banery reklamowe wykorzystywane są do prezentowania różnego rodzaju treści i umieszczane w widocznych miejscach.
Mogą mieć charakter stacjonarny lub przenośny. Montaż materiału najczęściej odbywa się za pomocą taśm, wkrętów, linek, bądź opasek zaciskowych wykonanych z tworzyw sztucznych. Prawidłowo wykonany baner powinien być czytelny i skutecznie przykuwać uwagę. Jednym ze sposobów zachęcenia nabywców do zakupu jest zastosowanie treści CTA (call to action).
Cechy i rodzaje banerów reklamowych
Banery reklamowe mogą różnić się miedzy sobą zarówno gabarytami, jak i cechami użytkowymi. Koszty zakupu tego rodzaju materiałów promocyjnych uzależnione będą m.in. od rodzaju zastosowanego materiału. Produkty te mogą być umieszczane zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na zewnątrz.
Banery przeznaczone do montażu na zewnątrz muszą charakteryzować się znakomitą wytrzymałością na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Nieodpowiednio dobrany produkt może ulec namoknięciu i rozdarciu pod wpływem deszczu lub wiatru. Istotne jest także zastosowanie odpowiedniej techniki nadruku, która będzie odporna na blaknięcie pod wpływem działania promieniowania słonecznego.
Wysokiej jakości produkty charakteryzują się trwałością i efektownym wyglądem.